Druk oświadczenia dot. deklaracji na przedmioty
konieczny dla studentów, którzy nie złożyli pełnej deklaracji (tzn. z wszystkimi przedmiotami realizowanymi) do dnia 27 października w semestrze zimowym i do 12 marca w semestrze letnim
Oświadczenie należy złożyć osobiscie w sekretariacie, przesłać za pośrednictwem poczty polskiej. Skany wniosków nie będa przyjmowane.
Wniosek należy złożyć osobiscie w sekretariacie. Skany wniosków nie będa przyjmowane.
Wzór podania dot. urlopu studenckiego
- Urlop od zajęć udzielany jest w wymiarze semestralnym
- Urlop studencki nie może trwać dłużej niż dwa semestry
- Podanie o urlop studencki należy złożyć przed rozpoczęciem semestru. W przypadku złożenia podania w trakcie trwania semestru urlop studencki udzielany jest od następnego semestru
Wniosek należy złożyć osobiscie w sekretariacie, przesłać za pośrednictwem poczty polskiej bądź Usosweb. Skany wniosków nie będa przyjmowane.
Oświadczenie o powrocie z urlopu studenckiego
- UWAGA ! Niezgłoszenie przez studenta podjęcia studiów po powrocie z urlopu od zajęć przed rozpoczęciem zajęć w danym semestrze stanowi podstawę do SKREŚLENIA.
Oświadczenie o powrocie z urlopu studenckiego zdrowotnego
W przypadku udzielenia urlopu dziekańskiego z powodów zdrowotnych, warunkiem podjęcia studiów po powrocie z urlopu jest przedstawienie dziekanowi zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań do kontynuowania studiów.
Wzór podania dot. urlopu dziekańskiego
- Urlop od zajęć udzielany jest w wymiarze semestralnym.
- Dziekan może na wniosek studenta udzielić urlopu dziekańskiego ze względu na ważne okoliczności uniemożliwiające udział w zajęciach dydaktycznych, w szczególności wynikające ze stanu zdrowia, niepełnosprawności lub związane z urodzeniem i wychowywaniem dziecka.
- Student może ubiegać się o urlop dziekański bezpośrednio po zaistnieniu jego przyczyny.
- Niedopuszczalne jest udzielenie urlopu dziekańskiego za okres miniony bądź w trakcie trwania sesji egzaminacyjnej, chyba że przyczyna uzasadniająca udzielenie urlopu powstała wcześniej.
- Wniosek należy złożyć osobiscie w sekretariacie, przesłać za pośrednictwem poczty polskiej bądź Usosweb. Skany wniosków nie będa przyjmowane.
Oświadczenia o powocie z urlopu dziekańskiego
- UWAGA ! Niezgłoszenie przez studenta podjęcia studiów po powrocie z urlopu od zajęć przed rozpoczęciem zajęć w danym semestrze stanowi podstawę do SKREŚLENIA.
Oświadczenia o powrocie z urlopu dziekańskiego zdrowotnego
- W przypadku udzielenia urlopu dziekańskiego z powodów zdrowotnych, warunkiem podjęcia studiów po powrocie z urlopu jest przedstawienie dziekanowi zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań do kontynuowania studiów.
Wzór podania dot. wpisu warunkowego
- Dziekan na wniosek studenta wyraża zgodę na wpis na kolejny rok studiów w przypadku uzyskania co najmniej 50 punktów ECTS oraz spełnienia innych warunków określonych w programie studiów.
- W przypadku uzyskania wpisu warunkowego na kolejny rok studiów, student ma obowiązek w terminie zaliczenia roku studiów uzyskać liczbę punktów, która uzupełni różnicę punktową pozostałą z poprzedniego roku studiów oraz spełnić inne warunki przewidziane w programie studiów.
- Niezaliczenie tego samego przedmiotu może stanowić podstawę wpisu warunkowego tylko raz w ramach toku studiów.
- Wniosek, o którym mowa (...) student zobowiązany jest złożyć przed rozpoczęciem roku akademickiego, na który chce uzyskać wpis. W przypadku konieczności powtórzenia przedmiotów, student zobowiązany jest wskazać we wniosku przedmioty, które będzie powtarzał.
UWAGA! Wniosek należy złożyć osobiscie w sekretariacie, przesłać za pośrednictwem poczty polskiej bądź Usosweb. Skany wniosków nie będa przyjmowane.
Wzór podania dot. powtarzania roku
- Dyrektor na wniosek studenta może wyrazić zgodę na powtarzanie roku studiów w przypadku nieuzyskania liczby punktów ECTS, jaka jest wymagana do wpisu na kolejny rok studiów, bądź niespełnienie wymagań programowych
- Powtarzanie roku jest dopuszczalne jeden raz, zarówno w ramach toku studiów pierwszego stopnia, jak i drugiego stopnia. Powtarzanie roku nie jest dopuszczalne w przypadku braku zaliczenia pierwszego roku studiów.
- Przed upływem terminu zaliczenia roku studiów, nie jest dopuszczalne powtarzanie przedmiotu w trakcie tego samego roku studiów.
- W przypadku konieczności powtórzenia przedmiotów, wraz z wnioskiem student zobowiązany jest wskazać przedmioty, które będzie powtarzał.
- Wniosek należy złożyć osobiscie w sekretariacie, przesłać za pośrednictwem poczty polskiej bądź Usosweb. Skany wniosków nie będa przyjmowane.
Wzór podania dot. odroczenia terminu opłaty i bądź zwolnienia z opłaty
- Student może ubiegać się o całkowite lub częściowe zwolnienie lub odroczenie terminu (z) opłaty za świadczone usługi edukacyjne związane z kształceniem na studiach, na pisemny wniosek jedynie w wyjątkowych, szczególnie uzasadnionych przypadkach, w szczególności:
a) gdy z przyczyn losowych student znalazł się po rozpoczęciu studiów w wyjątkowo trudnej sytuacji materialnej;
b) uzyskiwania wybitnych wyników w nauce;
c) uczestnictwa w międzynarodowych programach stypendialnych.
- Podanie w/w kwestii należy złożyć w terminie do 20 września roku poprzedzającego rok akademicki, którego dotyczy opłata.
- UWAGA! Wniosek należy złożyć osobiscie w sekretariacie bądź przesłać za pośrednictwem poczty polskiej. Skany wniosków nie będa przyjmowane.
Wzór podania dot. przepisywania przedmiotów (uznania przedmiotów)
- Dyrektor na wniosek studenta może wyrazić zgodę na przeniesienie i uznanie punktów ECTS w okresie pięciu lat od daty zaliczenia przedmiotu. W takim przypadku przenosi się również oceny, zarówno pozytywne jak i negatywne.
- Warunkiem przeniesienia punktów ECTS w miejsce punktów przypisanych zajęciom i praktykom określonym w programie studiów jest stwierdzenie zbieżności uzyskanych efektów uczenia się.
- Zajęcia i praktyki, na poczet których przenoszone są punkty ECTS mogą stanowić podstawę zaliczenia roku, o ile są objęte programem studiów obowiązującym w danym roku akademickim
- UWAGA !!! Podanie o przepisanie(uznanie) przedmiotów można złożyć dopiero po złożeniu deklaracji przedmiotowej na semestr w którym przepisuje się przedmiot. Student przepisujący przedmiot powinien być zapisany na przedmiot podstawowy, który przepisuje i powinien on widnieć w deklaracji.
- Do podania należy dołączyć:
- - opieczętowany sylabus przedmiotu
- - zgodę prowadzacęgo dany przedmiot w Instytucie na przeniesienie przedmiotu na podstawie przedstawionego sylabusu (zgoda moze być wyrażonaw korespondencji mailowej)
- - dokument poświadczający uzyskaną ocenę z przedmiotu przenoszonego (dotyczy przedmiotów zrealizowanych na innej uczelni)
Wniosek należy złożyć osobiscie w sekretariacie, przesłać za pośrednictwem poczty polskiej bądź Usosweb. Skany wniosków nie będa przyjmowane.
Wzór wniosku dot. Indywidualnego Plan Studiów
- to zmiana kolejności realizacji poszczególnych przedmiotów lub zmiania ilośc punktów koniecznych do zaliczenia roku (IPS przy eksternistycznym sposobie zaliczania zajęć może zwolnić studentów z obecności na zajęciach)
- wymogi konieczne dla uzyskania IPS:
1. podanie do dziekana złożone do 14 dnia semestru
2. zaliczenie całkowite roku/semestru poprzedzający okres w którym student stara się o przyznanie IPS
3.posiadanie pisemnej akceptacji eksternistycznego zaliczania zajęć wszystkich zadeklarowanych przedmiotów
4. liczba punktów z zadeklarowanych przedmiotów nie może być niższa niż 50 ECTS.
- IPS przyznawany jest zawsze na 1 semestr z możliwością prolongaty, na semestr kolejny
Wzór wniosku dot. Indywidualnego Programu Studiów
- to modyfikacja całego prgramu studiów: zaliczania przedmiotów, w tym przedmiotów sekwencyjnych, ilości wymaganych w danym roku punktów ECTS, form zaliczeń poszczególnych przedmiotów - UWAGA !!! dla korzystania z IPrS wymagana jest obecność studenta na zmodyfikowanych zajęciach.
- wymogi konieczne dla uzyskania IPrS:
1. podanie do dziekana złozone na 14 dni przed rozpoczęciem semestru
2. średnia ocen min. 4,5
3. udokumentowane osiągnięcia w pracy badawczej
- zgoda na IPrS udzielna jest na okres 2 semestrów
Wniosek należy złożyć osobiscie w sekretariacie, przesłać za pośrednictwem poczty polskiej bądź Usosweb. Skany wniosków nie będa przyjmowane.
Wzór wniosku dot. wznowienia na studia
- Dziekan może wyrazić zgodę na wznowienie studiów na danym kierunku studiów na wniosek osoby skreślonej z listy studentów roku drugiego lub wyższego od następnego roku akademickiego (wznowienie studiów), chyba że skreślenie z listy studentów nastąpiło z powodu ukarania karą dyscyplinarną wydalenia z uczelni lub od daty skreślenia upłynęło więcej niż 5 lat.
- Wznowienie studiów dopuszczalne jest tylko raz, w ramach tego samego kierunku studiów, pod warunkiem, że Uniwersytet nadal prowadzi kształcenie na tym samym kierunku, poziomie i profilu studiów.
UWAGA! Wniosek należy złożyć osobiscie w sekretariacie bądź przesłać za pośrednictwem poczty polskiej. Skany wniosków nie będa przyjmowane.
Wzrór oświadczenia dot. danych osobowych
Zmiany w systemie USOS i teczce studenta dokonuje sekretariat jednostki na podstawie złożonego oświadczenia ( zał. powyżej) oraz oryginalnego dokumentu do wglądu. Sekretariat nie przyjmuje skanów dokumentów tożsamości, ani innych dokumentów potwierdzających zmianę w/w danych.
Ogólne zasady obliczania średniej do stypendium naukowego
1. Przy obliczaniu średniej ważonej brane są pod uwagę oceny i punkty studenta:
- oceny z egzaminów
- oceny przedmiotów zakończonych zaliczeniem na ocenę
- ocena końcowa z języka orientalnego (nie są brane pod uwagę oceny semestralne)
- ocena z egzaminu z języka angielskiego
- w przypadku gdy student przystąpił do egzaminu więcej niż jeden raz, do obliczenia średniej ocen uwzględnia się wartość będącą średnią arytmetyczną z ocen uzyskanych we wszystkich terminach (cyt. za Regulaminem Studiów UJ z 24.04.2019 roku)
2. Do średniej ocen zaliczane są wszystkie przedmioty (również oceny przepisywane z decyzji), które student zaliczał w danym roku akademickim.
3. Do średniej ocen nie wlicza się przedmiotów zaliczanych w roku ubiegłym, a uznanych do nadwyżki punktowej w roku bieżącym.
Jak obliczyć średnią?
z Regulaminu studiów UJ z dn. 24.04.2019 roku § 5pkt. 5:
Średnią ocen z danego roku akademickiego lub całego toku studiów oblicza się jako średnią ważoną z wagami określonymi przez wartości odpowiednich punktów ECTS ze wszystkich uzyskanych w tym okresie ocen, w tym również ocen niedostatecznych.
Średnią ocen oblicza się w następujący sposób:
śrw = (O1 ∗ w1 + … + On ∗ wn) : (w1 + … + wn)
gdzie poszczególne składowe oznaczają:
- śrw – średnia ocen liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku;
- Oi – ocena z przedmiotu i, podlegająca uwzględnieniu
- wi – waga przyporządkowana do danego przedmiotu i, wyrażona liczbą punktów ECTS.
Kto może ubiegać się o stypendium Rektora ?
Stypendium Rektora (za wyniki w nauce) może otrzymać student który:
1. student 1 roku studiów I stopnia, który jest laureatem olimpiady międzynarodowej albo laureatem lub finalistą olimpiady stopnia centralnego, o których mowa w przepisach ustawy o systemie oświaty
2. student, który zaliczył co najmniej pierwszy rok studiów I stopnia i do końca roku akademickiego (tj. do 30 września) wypełnił wszystkie warunki przewidziane planem i programem studiów wymagane do zaliczenia roku i uzyskał średnią ocen w danym roku akademickim nie niższą niż 4,0
Stypendium Rektora (za wyniki w nauce) nie może uzyskać student, który:
1. korzysta z wpisu warunkowego na kolejny rok studiów
2. w roku poprzednim powtarzał rok studiów i nie zaliczył oprócz powtarzanego roku - kolejnego roku studiów (np. student powtarza rok z powodu niezaliczenia 4 przedmiotów, więc w roku powtarzania roku - realizuje wyłącznie te 4 niezaliczone przedmioty. Jednak jeśli oprócz 4 niezaliczonych wcześniej przedmiotów realizuje awansem cały kolejny rok - to prawo do stypendium zachowuje)
3. wznowił się na studia po skreśleniu z powodu niezaliczenia roku studiów
4. student po urlopie rocznym bez prawa zdawania egzaminów
Czy o stypendium mogą się ubiegać studenci po wymianach/stypendiach zagranicznych?
Student, który był na stypendium w ramach programu Erasmus, bądź w ramach innego programu wymiany i
1. nie brał urlopu studenckiego,
2. jego wyjazd stypendialny trwał rok, bądź semestr
3. podczas wymiany zaliczał przedmioty kierunkowe (a nie wyłącznie językowe/ lektoratowe)
ma prawo do stypendium Rektora. Średnia będzie wyliczana na podstawie dostarczonych transkryptów ocen z innych uczelni plus z egzaminów zaliczanych w UJ na ogólnych zasadach.
Punkty ECTS i oceny przelicza i akceptuje (na podstawie dokumentów potwierdzających zaliczenie zajęć wydanych przez uczelnię zagraniczną) dla stypendiów:
- programu Erasmus przelicza koordynator ds. programu Erasmus - obecnie pani dr I. Balwierz
- pozostałych stypendiów - zastępczyni dyrektora ds. dydaktyki pani dr K. Rak
Czy o stypendium mogą się ubiegać studenci I roku studiów II stopnia?
Tak, studenci I roku studiów II stopnia mogą ubiegać się o stypendium
na podstawie średniej ocen uzyskanych w trakcie ostatniego roku studiów I stopnia.
O stypendium naukowe może ubiegać się student , który studiuje na pierwszym roku studiów II stopnia rozpoczętych w ciągu roku kalendarzowego od ukończenia studiów I stopnia.
Ponadto:
*studenci UJ spoza IBiDW – powinni dostarczyć do sekretariatu IBiDW wraz z wnioskiem o stypendium zaświadczenie potwierdzające uzyskaną średnią ważoną z 3 roku studiów I stopnia
*studenci spoza UJ – powinni dostarczyć do sekretariatu IBiDW wraz
z wnioskiem o stypendium zaświadczenie potwierdzające uzyskaną średnią arytmetyczną z 3 roku studiów I stopnia.
1. Regulamin studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich w UJ (Załącznik do uchwały nr 25/IV/2019 Senatu Uniwersytetu Jagiellońskiego z dnia 24 kwietnia 2019 r)
2. Uchwała nr 104/VI/2014 Senatu Uniwersytetu Jagiellońskiego z dnia 25 czerwca 2014 r. - w sprawie zasad udzielania zwolnień z opłat za świadczone usługi edukacyjne na studiach pierwszego, drugiego i trzeciego stopnia oraz jednolitych studiach magisterskich w Uniwersytecie Jagiellońskim
3. Uchwała rady Wydziału WSMiP z dn. 10.09.2019 roku w sprawie ustalania zasad i warunków zgory na Indywidualny Program Studiów
4. Uchwała rady Wydziału WSMiP z dn. 10.09.2019 roku w sprawie ustalania zasad i warunków zgory na Indywidualny Plan Studiów